Skocz do zawartości
Polska

Wybory 2024: Kandydaci na radnych gmin, powiatu i miasta. Zobacz, kto się zgłosił! [PEŁNE LISTY]

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościSzkoła bez ocen. Przy wspólnym stole uczniowie, nauczyciele i eksperci

Szkoła bez ocen. Przy wspólnym stole uczniowie, nauczyciele i eksperci

Dodano: , Żródło: LM.pl
Szkoła bez ocen. Przy wspólnym stole uczniowie, nauczyciele i eksperci
szkoła marzeń

Zamiast tradycyjnych, cyfrowych ocen – informacja zwrotna o umiejętnościach ucznia. Jutro w Koninie odbędzie się Wojewódzka Debata o Ocenianiu.

„Weź mnie doceń, a nie oceń” – to hasło Wojewódzkiej Debaty o Ocenianiu, która będzie jedną z szesnastu w kraju. Debata w formule Long table już jutro w Konińskim Domu Kultury.

– Będziemy dyskutować o ocenianiu w szkole. To jest ważny temat, który się pojawia w wielu rozmowach rodzinnych. Często my, rodzice sami zaczynamy niestety rozmowy z dzieckiem od pytań: jak ci poszło? co dostałeś? – podkreśla Witold Nowak, wiceprezydent Konina. –  Mówimy o szkole nie jako o budynkach, ale przede wszystkim o ludziach, o tym jak się czują w szkole uczniowie, nauczyciele i rodzice. Formuła Long table wpisuje się w „Szkołę naszych marzeń”, bo wierzymy, że szkoła może być inna. Do takiej szkoły namawiamy, zachęcamy. Są dobre przykłady w naszym mieście, które będą inspirowały – dodaje.

Agnieszka Gołębiowska, która zajmuje się projektem „Szkoła naszych marzeń” podkreśla, że w Raporcie Mapowania Zasobów obszar oceniania był ważnym elementem zmian w szkołach.

– To obszar najtrudniejszy do realizacji – mówi Agnieszka Gołębiowska.

Nie jest to jednak niemożliwe, o czym w Koninie mówić będą przedstawiciele fundacji „Szkoła bez ocen”.

- Projekt przewiduje rozpoczęcie ogólnopolskiej dyskusji społecznej na temat oceniania. Chcemy pokazać, że we współczesnej szkole ocena cyfrowa jest bez sensu, jest niepotrzebna i odwrotnie działa na dzieci niż powinna. Informacja zwrotna wspomaga ucznia w procesie edukacji, która mówi mu co robi dobrze, a nad czym powinien popracować – mówi Jarosław Durszewicz.

- Zależy nam na tym, że rodzice, nauczyciele i uczniowie spojrzeli na ocenianie w inny sposób. Ocena cyfrowa to ocena, którą musimy wystawić na koniec roku, ale oceny bieżące to jest informacja zwrotna i nie musi mieć postaci cyfry. Tylko od nas zależy czy to wprowadzimy – dodaje Justyna Cholewińska.

Podczas jutrzejszej debaty w Koninie, przy wspólnym stole zasiądą: nauczyciele, eksperci, rodzice, uczniowie i studenci. Dyskusja dotyczyć będzie wpływu oceniania na rozwój dzieci, dobrych praktyk oceniania kształtujących motywację wewnętrzną i poczucie własnej wartości, a także wprowadzania zmian i wyzwań z tym związanych.

Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole