Skocz do zawartości
Polska

Wybory 2024: Kandydaci na radnych gmin, powiatu i miasta. Zobacz, kto się zgłosił! [PEŁNE LISTY]

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościParkingów nie przybędzie. Czy MZK skorzysta na poszerzeniu Strefy Płatnego Parkowania?

Parkingów nie przybędzie. Czy MZK skorzysta na poszerzeniu Strefy Płatnego Parkowania?

KONIN JEST NASZ

Dodano:
Parkingów nie przybędzie. Czy MZK skorzysta na poszerzeniu Strefy Płatnego Parkowania?

Gdzie zaparkować samochód na czas pracy? To najważniejsze pytanie, na jakie po rozszerzeniu Strefy Płatnego Parkowania (SPP) będą musiały sobie odpowiedzieć setki osób, które teraz, chcąc uniknąć płacenia za postój, pozostawiają swoje pojazdy na pobliskich parkingach osiedlowych.

Kiedy SPP obejmie całe centrum Konina - a więc teren między ulicami Przemysłową, Poznańską i Kleczewską oraz torami kolejowymi na północy, na Zatorzu ulicę Chopina, a na starówce okolice rynku i ulicy 3 Maja – na parkingach osiedlowych swoje pojazdy będą mogli stawiać już tylko mieszkańcy. Nie wiemy dzisiaj – i to jest w gruncie rzeczy sprawa w planowanej reorganizacji SPP najistotniejsza - które zostaną przyznane tylko mieszkańcom, a na których staną parkomaty.

Jedno jest pewne: parkingów nie przybędzie, bo budowanie nowych do łatwych nie należy. Brakuje wolnych miejsc lub trzeba by pod nie zająć część terenów zielonych. A od budowy parkingu wielopoziomowego, podziemnego czy piętrowego jest dzisiaj równie daleko, jak było w 2010 roku, kiedy obiecywał je przed wyborami Józef Nowicki.

Krótko mówiąc w ponad czterokrotnie poszerzonej Strefie Płatnego Parkowania przyjezdni będą zmuszeni sięgnąć do portfeli, ale najboleśniej uderzy to po kieszeni tych, którzy dojeżdżają tutaj do pracy. Bo to oni zajmują najwięcej miejsc parkingowych w centrum Konina w ciągu dnia i oni też generują największy ruch w godzinach szczytu, które pokrywają się mniej więcej z czasem rozpoczynania i kończenia pracy. Przez pozostałą część doby po Koninie jeździ się bez większych kłopotów i korków. Jeśli nie liczyć tych spowodowanych zamknięciem remontowanego wiaduktu na ulicy Przemysłowej, który jednak wkrótce powinien zostać otwarty.

Jakie opcje będą więc mieli do wyboru przyjeżdżający samochodem do pracy w centrum Konina, kiedy jedne parkingi zostaną obłożone opłatami, a na inne nie będą mogli bez groźby otrzymania wysokiego mandatu wjechać? Najdroższy wariant to zapłacić miesięczny ryczałt, który wynosi dzisiaj 150 zł na miesiąc. Kogo nie będzie stać lub żal mu będzie wydać taką kwotę, może poszukać miejsca do zaparkowania na obrzeżach strefy lub przyjeżdżać do pracy razem z koleżanką lub kolegą (albo i w większej grupie) i rozkładać opłaty na większą liczbę osób.

Jest wreszcie wariant dla wszystkich najkorzystniejszy, czyli zamiana samochodu na komunikację publiczną. To rozwiązanie najbardziej pożądane z punktu widzenia tak samego przewoźnika, który zyskałby w ten sposób nowych klientów, jak i mieszkańców Konina. Dlaczego? Każdy samochód mniej na ulicach oznacza mniejsze korki a co za tym idzie płynniejsze i szybsze oraz bezpieczniejsze poruszenie się po miejskich arteriach. To wreszcie mniejsze koszty konserwacji ulic oraz mniejsze zapotrzebowanie na nowe drogi o większej przepustowości. No i czystsze powietrze w mieście.

strona 1 z 2
strona 1/2
Parkingów nie przybędzie. Kto skorzysta na poszerzeniu Strefy Płatnego Parkowania?
Parkingów nie przybędzie. Kto skorzysta na poszerzeniu Strefy Płatnego Parkowania?
Parkingów nie przybędzie. Kto skorzysta na poszerzeniu Strefy Płatnego Parkowania?
Parkingów nie przybędzie. Kto skorzysta na poszerzeniu Strefy Płatnego Parkowania?
Parkingów nie przybędzie. Kto skorzysta na poszerzeniu Strefy Płatnego Parkowania?
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole