Skocz do zawartości

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościNa czym polega optymalizacja strony (SEO)?

Na czym polega optymalizacja strony (SEO)?

Materiał promocyjny

Dodano:
Na czym polega optymalizacja strony (SEO)?
materiał promocyjny

Jeżeli zależy ci na zwiększeniu widoczności swojej strony internetowej i poprawie jej działania, zdecydowanie powinieneś dowiedzieć się więcej na temat optymalizacji. Poznaj zalety tego procesu oraz niezbędne działania, wchodzące w skład optymalizacji witryny.

Proces obejmujący optymalizacji strony składa się z kilku istotnych działań, które pozwolą na udoskonalenie witryny. Jest to istotne zarówno dla użytkowników, jak i algorytmów Google -  zoptymalizowana strona odpowiada na potrzeby odbiorców oraz zwiększa pozycję w rankingu wyszukiwarki. Przed wdrożeniem zasad SEO, ważnym krokiem jest wykonanie audytu, który zapobiegnie pominięciu niezbędnych kwestii wymagających modyfikacji.

Audyt SEO – co to takiego?

Audyt SEO to element oceny spełnienia norm optymalizacyjnych. Istnieje kilka rodzajów audytów, między innymi UX oraz SXO. Druga opcja jest dość kosztowna, jednak ten rodzaj audytu zawiera największą ilość informacji pomocnych zarówno do optymalizacji witryny pod SEO, ale także zoptymalizować ją pod oczekiwania użytkowników oraz kwestie jej użyteczności.

W audycie SEO znajdują się dokładna analiza serwisu oraz cenne wskazówki specjalistów. Decydując się na audyt, poznasz elementy, które wymagają poprawy i dowiesz się, czy witryna jest zoptymalizowana zgodnie z wytycznymi narzuconymi przez Google. Po zgromadzeniu niezbędnych informacji można będzie zacząć prowadzić konkretne działania, dzięki którym twoja strona internetowa będzie zajmować początkowe miejsce w wynikach wyszukiwarki.

Audyt elementów on-site i off-site

Zanim jednak zdecydujesz się na wykonanie audytu upewnij się, jakie dokładnie zagadnienia będą w nim analizowane. Możesz wybrać audyt SEO mający na celu optymalizację witryny lub audyt obejmujący działania on-site bądź off-site.

Audyt elementów on-site będzie skupiał się na przeanalizowaniu struktury witryny, meta tagów, linkowania wewnętrznego, przyjazności kodu oraz zoptymalizowaniu zawartych na stronie grafik. Natomiast podczas audytu elementów off-site, pod uwagę brana jest głównie budowa linków zewnętrznych, które prowadzą użytkowników do danej strony.

Po otrzymaniu wniosków z audytu, uzyskasz sugerowane zalecenia odnośnie elementów wymagających optymalizacji SEO, które warto wziąć pod uwagę jako pierwsze. W tym momencie często nasuwa się pytanie, czy audyt można wykonać samodzielnie? Teoretycznie tak, jednak należy wziąć pod uwagę, że jest to dość skomplikowany proces, który dodatkowo wymaga ingerencji profesjonalnych narzędzi. Bez ich udziału możliwe będzie tylko powierzchowne przeprowadzenie audytu, przez co może on nie przynieść oczekiwanych efektów. Z tego też powodu, zdecydowanie lepszym krokiem będzie oddanie tego zadania w ręce specjalistów.

Optymalizacja strony – o czym warto pamiętać?

Pozycjonowanie strony to złożony proces, który wymaga odpowiedniej wiedzy i doświadczenia, aby móc przynieść oczekiwane efekty. Podczas działań związanych z optymalizacją, warto połączyć je właśnie z pozycjonowaniem. Na samym początku powinny zostać wzięte pod uwagę błędy krytyczne, w późniejszym czasie natomiast należy podzielić działania pozycjonujące na najbliższe miesiące, poprawiając jednocześnie pojedyncze elementy witryny.

Najprościej można to zobrazować na konkretnym przykładzie: początkowo wprowadzone zostają modyfikacje błędów dotyczące przekierowań, zmieniając drzewo kategorii oraz tworząc nowe. W kolejnym etapie poszukiwane są konkretne słowa kluczowe, które staną się częścią tekstów stworzonych zgodnie z zasadami SEO, które zostaną zawarte na podstronach. Poprawiony jest również czas ładowania docelowej strony oraz zastosowane zostaje linkowanie wewnętrzne, jak i zewnętrzne.

Określanie strategii pozycjonowania

Działania dotyczące procesu pozycjonowania strony będzie zależny od tego, jaką działalność dokładnie prowadzisz. Istotne jest określenie jej zakresu – prowadząc sklep internetowy, zdecydowanie warto będzie wykorzystać ogólne słowa kluczowe, które nie będą związane wyłącznie z jedną lokalizacją. W tym przypadku ułatwi ci to pozyskanie klientów z całego kraju, zamiast konkretnego miasta, co przełoży się na większą liczbę osób odwiedzających twoją witrynę. Jeżeli natomiast twoja działalność obejmuje konkretny obszar lub świadczysz usługi stacjonarnie, możesz zdecydować się na pozycjonowanie lokalne.

Strategia pozycjonowania powinna zostać opracowana na dłuższy okres – w takim przypadku możesz być pewien, że cały proces będzie dotyczył następnych elementów strony, która wraz z upływem czasu będzie coraz dokładniej dopracowywana. Cała strategia skupiać się będzie na różnorodności słów kluczowych, odpowiednim doborze serwisów do linkowania oraz modyfikacji witryny pod względem technicznym. Jest to wyłącznie część działań, które zostaną podjęte w procesie pozycjonowania. Aby zostało ono przeprowadzone skutecznie, należy mieć na uwadze wiele czynników, które w końcowej fazie sprawiają, że strona internetowa jest dobrze odbierana zarówno przez użytkowników, jak i roboty wyszukiwarek.

Artykuł powstał w oparciu o informacje dostępne na stronie: https://contentninja.pl.

Przeczytaj również:Na czym polega audyt SEO?
Czytaj więcej na temat:seo, internet, marketing
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole