Skocz do zawartości
Polska

Wybory 2024: Kandydaci na radnych gmin, powiatu i miasta. Zobacz, kto się zgłosił! [PEŁNE LISTY]

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościIle kosztuje otwarcie sklepu internetowego?

Ile kosztuje otwarcie sklepu internetowego?

Materiał promocyjny

Dodano:
Ile kosztuje otwarcie sklepu internetowego?
Materiał promocyjny

Chcesz założyć swój sklep online? Świetny pomysł! Według raportu E-commerce w Polsce 2022 już 77% internautów kupuje w sieci. Sprzedaż w Internecie zdecydowanie się więc opłaca. Stworzenie sklepu internetowego wiąże się jednak na starcie z pewnymi wydatkami. Zastanawiasz się, ile kosztuje budowa e-sklepu? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jakie koszty należy wziąć pod uwagę. Sprawdź, gdzie założyć sklep online, aby nie przepalić swojego budżetu.

Jakie są koszty założenia sklepu online?

Sklep internetowy co prawda nie potrzebuje lokalu tak jak sklep stacjonarny, ale wymaga swego miejsca w sieci. Ono również kosztuje. Założenie e-sklepu wiąże się z wydatkami, których wysokość zależy od kilku czynników, takich jak chociażby indywidualne potrzeby i wymagania, które należy na początku sprecyzować. Na rynku znaleźć można wiele zróżnicowanych cenowo ofert i rozwiązań. Warto zapoznać się z nimi i je porównać.

Zanim wejdziesz do świata e-commerce, określ też, jakim budżetem dysponujesz i ile maksymalnie jesteś w stanie wydać na uruchomienie swojego e-sklepu. Pamiętaj, że do kosztów zaliczyć trzeba trzy elementy, bez których sklep internetowy nie będzie istnieć. Są to:

  • domena,
  • hosting,
  • platforma e-commerce.

Platforma e-commerce – którą wybrać?

Dzięki platformie e-commerce sklep internetowy odpowiednio funkcjonuje i umożliwia klientom robienie zakupów. Na rynku dostępnych jest kilka rodzajów platform, które różnią się od siebie – także ceną. Jaką platformę wybrać?

Najważniejsze jest, aby określić swoje główne biznesowe cele oraz oczekiwania. Zastanów się, jak powinien wyglądać Twój sklep online oraz jakie funkcjonalności ma zawierać. Najlepiej, jeśli będziesz myśleć o swojej firmie przyszłościowo. Warto mieć na uwadze potrzeby, które mogą pojawić się z czasem, w miarę rozwoju biznesu.

Po dokonaniu dogłębnej analizy potrzeb można wybrać konkretne funkcjonalności i najlepszą dla swojego sklepu platformę. Dla firm z sektora MŚP trafionym rozwiązaniem są oprogramowania typu Open Source lub opcjonalnie Saas, które są najtańszą opcją.

Platformy Open Source

Jeśli chcesz, możesz postawić na bezpłatne platformy Open Source. Pamiętaj jednak, że wdrożenie, zainstalowanie i dostosowanie e-sklepu wymaga technicznych umiejętności. Skorzystanie z usług specjalisty oczywiście kosztuje. Warto zdecydować się na współpracę z firmą, która ma kompleksowe podejście – zapewnia wdrożenie, wsparcie oraz profesjonalne doradztwo.

Jedną z najpopularniejszych platform e-commerce w Polsce jest PrestaShop. To dobre rozwiązanie dla małych i średnich firm. Koszt założenia sklepu online na PrestaShop u dostawcy może być jednorazowy. Można też jednak skorzystać z oferty abonamentowej, co dla wielu przedsiębiorców jest korzystną opcją. Warto mieć na uwadze, że za część dodatkowych funkcjonalności czy integracji z zewnętrznymi narzędziami czasami trzeba dopłacić. Finalna cena sklepu internetowego jest więc uzależniona od indywidualnych potrzeb i danego projektu.

Platformy SaaS (Software as a Service)

Kolejne rozwiązanie to platformy, które są oparte o model Saas (,,chmurowe’’). Klient w tym przypadku zwykle korzysta z płatności abonamentowej (miesięcznej lub rocznej). Oprogramowania te są dość tanie, a w cenie jest także hosting. Ponadto są one łatwe w obsłudze. Mają jednak również swoje minusy. Zaliczyć można do nich np. małą elastyczność. Klient jest tu uzależniony od dostawcy. Nie ma możliwości wprowadzania dodatkowych integracji i rozwiązań. Poza tym sprzedawca nie jest właścicielem e-sklepu, tylko go wynajmuje.

Platformy oparte na licencji

Rozbudowane platformy oparte na płatnej licencji to jedna z najkosztowniejszych opcji. Mogą pozwolić sobie na nią duże przedsiębiorstwa, które dysponują sporym budżetem. Jednorazowa kwota wdrożenia i koszt za licencję są bowiem wysokie. Ze względu na cenę nie jest to więc najlepszy wybór dla małych i średnich firm.

Platformy dedykowane

Inwestycja sporej kwoty wymagana jest też w przypadku budowy sklepu internetowego na własnej dedykowanej platformie. Ostateczny koszt sklepu jest kwestią indywidualną. Należy jednak wiedzieć, że cały proces zajmuje wiele czasu. Za pracę programistów i innych specjalistów trzeba wydać sporą sumę pieniędzy.

Jakie jeszcze koszty należy wziąć pod uwagę?

Miej na uwadze, że założenie swojego sklepu internetowego generuje jeszcze inne wydatki. Poza domeną, hostingiem czy platformą e-commerce trzeba również zadbać o elementy i kwestie, takie jak chociażby:

  • certyfikat SSL (Secure Socket Layer),
  • regulamin sklepu,
  • zdjęcia i opisy produktów,
  • bramka płatnicza,
  • powierzchnia magazynowa (chyba że sklep działa w oparciu o dropshipping, a więc model, w którym procesem wysyłki zajmuje się zewnętrzny dostawca).

Pamiętaj też, że na tym wydatki się nie kończą. Założenie e-sklepu to jedno, ale jego prowadzenie również wiąże się z kosztami. Trzeba na bieżąco dbać o sprawną obsługę klienta, marketing, reklamę, SEO itd.

Nie oznacza to jednak, że stworzenie i prowadzenie sklepu online musi kosztować bardzo dużo. Ważne jest jednak, aby wybrać rozwiązania, które są przemyślane i dopasowane do konkretnego biznesu. Ostateczna cena zależy od indywidualnych potrzeb oraz funkcjonalności, które mają znaleźć się w e-sklepie.

Chcesz prowadzić sklep internetowy, który będzie przynosił zyski? W dalszej kolejności zainwestuj w reklamę i pozycjonowanie sklepu, aby przyciągnąć klientów i zadbać o jak największy ruch. Coraz więcej internautów kupuje online, dlatego staraj się do nich docierać. Duża liczba zamówień szybko zwróci Ci wszystkie poniesione wcześniej koszty.

Jak założyć sklep internetowy?

Nie wiesz, jak wybrać sprawny hosting, atrakcyjną domenę i najlepszą platformę e-commerce? Kwestie techniczne są Ci obce? Nie chcesz przepalić swojego budżetu? Skorzystaj więc z usług specjalistów WeNet. Dostaniesz wszystko, czego potrzebujesz, aby sprzedawać w sieci. Nie zaskoczą Cię żadne ukryte koszty – wszystko będzie w cenie.

Doradcy internetowi na początku przeprowadzą analizę Twoich potrzeb i oczekiwań. Następnie na podstawie zdobytych informacji doradzą i dopasują najlepsze rozwiązania dla Twojej firmy oraz przedstawią wycenę usługi. Każdy sklep internetowy jest inny, dlatego wyceny są przygotowywane zawsze indywidualnie.

Jeśli skorzystasz z oferty WeNet, to dostaniesz nowoczesny i atrakcyjny e-sklep stworzony na popularnej platformie PrestaShop. Sklep będzie zgodny z bieżącymi trendami i oczekiwaniami dzisiejszych konsumentów. Otrzymasz w pakiecie domenę, hosting, certyfikat SSL, bramkę płatniczą czy niezbędne integracje z zewnętrznymi narzędziami. Zyskasz sklep online na własność – to Ty będziesz jego właścicielem. Specjaliści podpowiedzą Ci także, jak skutecznie prowadzić swój biznes w sieci i zwiększać sprzedaż.

Myśl o swojej działalności przyszłościowo. Oddaj budowę e-sklepu w ręce ekspertów, aby Twój biznes mógł się rozwijać. Sprawdź ofertę na WeNet.pl, wypełnij formularz kontaktowy i otrzymaj bezpłatną wycenę.

Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole